הרבה דברים. מאמרי תוכן שיווקי, אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, ניוזלטרים, פוסטים למדיה החברתית, ברושורים/פרוספקטים.

מנכ"ל חברת תוכן שיווקימיתוגי אמר לי פעם שהוא מקפיד לשכור רק עובדים עם עבר בעיתונות ולא עובדים עם עבר בפרסום. הסיבה, לדבריו, היא שהטקסטים של הראשונים נראים ונקראים ככתבות בעוד שהטקסטים של השניים נראים ונקראים כפרסומות. כעיתונאי לשעבר אני מורגל להשתמש בשפה שהיא בין דיווחית למגזינית (לפי הצורך), הנקראת כמו טקסט עיתונאי. היתרון הזה מאפשר להוריד את מגננות הקורא כך שירגיש שהוא קורא כתבה ולא פרסומת. עם זאת, בטקסטים המצריכים שפה שיווקית יותר אני יודע לעשות את הסוויץ' הדרוש ולכתוב באופן מסחרי ויותר 'קופירייטרי'. בכל אחד מהמקרים אני שם דגש על אלמנט ה-Story Telling.

אני מאמין שכתבה טובה, כזאת שתעניין מספיק את הקורא כך שיגיע עד לסופה, צריכה לספר סיפור. כשלקוח אומר לי "אני רוצה כתבה שמספרת על החברה שלנו: מי אנחנו, מה אנחנו עושים, מי לקוחותינו" אני נוהג לענות לו: "כתבת תוכן שיוווקי אינה עמוד ה'אודות' באתר שלכם. היא אמנם תעלה לרשת בכל מקרה מכיוון ששילמתם לפלטפורמה אבל זה לא אומר שהגולש שייתקל בה יקרא אותה ואף יגיע עד סופה". אם ללקוח לא ברור מהו הסיפור שיש לו להעביר הלאה, סיפור שיעניין את הקורא אסייע לו למצוא אותו.

אני כותב רוב חיי. כנער הייתי כתב בעיתון הנוער "ראש 1". בשנות ה-20 שלי התחלתי לכתוב עבור גופי תקשורת שונים, מה שעם הזמן הפך למשרה מלאה של כתב ועורך באתרים מובילים כוואלה ו-TheMarker. לאחר מכן עברתי לתחום הכתיבה השיווקית וניהלתי מחלקת מדיה חברתית בשתי חברות העוסקות בשיווק ברשת. בשלב הבא הפכתי לעצמאי. כאדם שמאחורי "תוכן טוב" אני כותב תוכן שיווקי עבור גופים רבים ושונים מ-2016.

עבור מי לא? כתבתי תוכן שיווקי עבור רוב החברות הגדולות והידועות במשק הישראלי: בנקים, חברות כרטיסי אשראי, חברות סלולר, חברות ביטוח, חברות נדל"ן ועוד. בסליידר שכאן מתחת תוכלו לראות את השמות הבולטים ביותר עבורם כתבתי. זוהי רשימה חלקית מאוד, שכן כתבתי גם עבור המון חברות אחרות.

  • אזורים
  • דן
  • BANK OF AMERICA
  • HIT
  • Ten
  • וואלה!
  • עיריית עפולה
  • DAN
  • DHL
  • DELL EMC
  • ההסתדרות הרפואית בישראל
  • החברה העירונית אשקלון
  • sassoon
  • Lenovo
  • נמל חיפה
  • הדסה
  • גני תקווה
  • assuta
  • mishan
  • מרכבה
  • מכון מופ"ת
  • Pelephone
  • הרצליה מדיקל סנטר
  • WE COM
  • אלעד ישראל מגורים החדשה
  • בינת תקשורת מחשבים בע"מ
  • BE
  • supergas
  • קבוצת גיאוקרטוגרפיה
  • מקורות
  • בנק ירושלים
  • גהה - המרכז לבריאות הנפש
  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
  • LEXUS
  • סופרבוס
  • שר"פ
  • איילון מוטורס
  • מפעל הפיס
  • GADOT GROUP
  • באר שבע
  • RAD
  • עיריית ירושלים
  • Lubinsky_Group
  • חברת נמלי ישראל
  • פז
  • מכבי
  • Manpower
  • PLANETANYA
  • המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין
  • שדרות
  • סופר-פארם
  • הראל ביטוח ופיננסים
  • ZIV
  • קבוצת אלעזרא
  • בני עקיבא
  • Elbit Systems
  • עיריית תל אביב יפו
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון
  • המועצה האזורית שפיר
  • איגוד התעשייה הקיבוצית
  • אגד
  • נתיבי איילון
  • BMC
  • מוקד אמון
  • תדהר
  • עיריית חיפה
  • קרן תל אביב
  • McKinsey Israel
  • משרד עורכי דין ששי גז
  • עיריית אשקלון
  • ashdod
  • רמב"ם
  • CAROLINA LEMKE
  • פרטנר
  • כרומגן
  • סמסונג
  • HOT
  • משק אנרגיה - אנרגיות מתחדשות
  • SONY
  • חברת החשמל
  • הכשרה
  • המרכז הרפואי שמיר
  • fiverr
  • יגאל ארנון ושות'
  • yahud-monoson
  • המכללה האקדמית אחוה
  • intel
  • האוניברסיטה העברית בירושלים
  • NOVARTIS
  • חדרה
  • איתוראן
  • PLASAN
  • VULTR
  • עין טל
  • WIX
  • ביטוח חקלאי
  • kyndryl
  • NOKIA
  • MAERSK
  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל
  • LEASE4U
  • Electra
  • MedOne
  • Roche
  • rafael
  • מרכז השלטון האזורי בישראל
  • אוניברסיטת בר אילן
  • AstraZeneca
  • פתאל
  • Oracle
  • MOR
  • matrix
  • החברה הכלכלית לחיפה
  • נתע
  • הרשות לפיתוח הגליל
  • soraski
  • מרכז רפואי כרמל
  • תיגבור
  • comda
  • רכבת ישראל
  • מועצה אזורית מטה אשר
  • טורנדו
  • ביטוח ישיר
  • אריאל
  • RDT
  • סורוקה
  • לשכת המהנדסים האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל
  • המרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש אדית וולפסון
  • פעילים ניהול תיקי השקעות
  • צים בהרי נדל"ן
  • פרשקובסקי
  • שגרירות קזחסטן
  • UJA
  • IBI
  • Carrefour
  • פתח תקווה
  • שיבא תל השומר
  • משרד האנרגיה
  • HAR
  • טרייד מוביל
  • zoglowek
  • PAPAYA
  • מימון ישיר
  • יוחננוף
  • tamir
  • אוניברסיטת תל אביב
  • ashdar
  • מרכז רפואי רבין
  • הטכניון
  • נטל
  • פארק עתידים
  • MasterCard
  • ויצו
  • WISE
  • גב ים
  • רדיו תל אביב
  • אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב
  • L'OREAL ISRAEL
  • Bits of Gold
  • Grant Thornton
  • משרד הרווחה והביטחון החברתי
  • חלפת
  • BATM
  • MERCK
  • BLENERGY
  • תדיראן
  • d&b
  • Gett
  • MAX
  • המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר-שבע
  • ארגון הרוקחות בישראל
  • מרכז רפואי מאיר
  • יובלים אשדוד
  • ראשון לציון
  • החברה למתנ"סים
  • טמבור
  • Ashcrete
  • הרשות לפיתוח ירושלים
  • mobileye
  • rivka
  • קבוצת נכסי אריאל
  • Lonza
  • Taglit תגלית - Birthright Israel
  • ש. הורוביץ ושות'
  • קבוצת אהרוני
  • מרכז רפואי שערי צדק
  • ממן - מסופי מטען וניטול
  • משרד הכלכלה והתעשייה
  • BDO
  • Israel Innovation Authority
  • החברה הכלכלית לאשקלון בע"מ
  • מיטב דש
  • American Express
  • hitech zone
  • הבינתחומי הרצליה
  • snowflake
  • SQLINK
  • בזק
  • ההסתדרות
  • ער"ן
  • FedEx
  • DECATHLON
  • קל אוטו
  • פזגז
  • בריח גולן
  • זק"א
  • קרן קיימת לישראל

בדרך כלל לא. מעטים הנושאים שאסרב לעסוק בהם מסיבת חוסר היכרות. מניסיוני, בעזרת חומרים שמועברים אליי בכתב או בעל פה כמעט תמיד ניתן להבין את המידע טוב מספיק כדי לכתוב אותו.

לא. האנגלית שלי טובה מאוד, אך היא אינה ברמת שפת אם. כדי לכתוב טקסט שיווקי דרושה רמת שפת אם וכן רגישויות לניואנסים בשפת קהל היעד. את אלו יש לי בעברית אך לא באנגלית, ולכן אני כותב בעברית בלבד. אין לי כל בעיה לתרגם טקסט מאנגלית לעברית או להשתמש בטקסט באנגלית כחומר גלם.

כן. יש לי מספר לקוחות עבורם אני מתרגם מסמכים, כתבות, מאמרים ופוסטים מאנגלית לעברית ואשמח לעשות זאת גם עבורכם. תעריף התרגום שלי הוא 50 אגורות למילה (הספירה נעשית לפי מספר המילים במסמך המקור).

לא. הכתיבה שלי לא נעשית לפי כללי SEO. כתיבת SEO נחשבת לכתיבה ברמה נמוכה שהעיקר בה הוא לשלב את מילות המפתח כמה שיותר פעמים בטקסט. לקוחותיי מעוניינים בתוכן איכותי, מעניין, מעמיק, קולח וכתוב ברמה גבוהה. רק אחרי כל זה מגיעה מטרת המיקום הגבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

לא, אבל אני גם לא הכי יקר שיש. "תוכן טוב" הוא ספק פרימיום המשחק על מגרש האיכות, לא על מגרש המחיר. שוב ושוב אני רואה ברשת ואפילו בפרינט מאמרי תוכן שיווקי עילגים ומלאי שגיאות. אני מניח שכותביהם הציעו מחיר נמוך ללקוח והתוצאה בהתאם. כפי שגורסת האימרה: You get what you pay for. התעריפים שלי אינם נמוכים (התמחור המינימלי לטקסט הוא 600 ש"ח) אך גם אינם הגבוהים ביותר בשוק. האיכות כך יעידו לקוחותיי היא כן מהרמות הגבוהות בשוק.
עוד על מדוע עדיף להשקיע יותר בכתיבת תוכן שיווקי ולהשתמש בשירותיי תוכלו לקרוא בפוסט הזה.

זה תלוי במורכבותו וברמת עומס העבודה שלי באותה התקופה. לרוב אני מגיש טקסט (אחד) ללקוח לא יאוחר מחמישה ימי עבודה מהשלב בו הוא מספק לי את כל החומר הדרוש לכתיבה. פעמים רבות אני מספיק לסיים אותו עוד קודם לכן. אם המשימה דחופה אני יכול לנסות לעשות מאמץ לסגור אותה כמה שיותר מהר. התחייבות למועד ההגשה תינתן בהצעת המחיר שאשלח ללקוח, לאחר שאלמד ממנו על נפח הפרויקט ודרישותיו.

לאחר שיחת טלפון בה אני מבין את צרכי הלקוח אני שולח לו הצעת מחיר. עם קבלת אישורו מתחילה העבודה. במצב בו הוא צריך סיוע במציאת נושא לכתבה, אנחנו עושים שיחה בה אני מסייע לו למצוא אותו. אם ניתן לכתוב את הטקסט עליו סיכמנו על בסיס מידע שקיים ברשת אני עושה זאת עצמאית. אם מדובר במידע ספציפי שעל הלקוח להעביר לי הוא יכול לעשות זאת בשליחת חומר באימייל או בראיון טלפוני שאני עורך איתו. בסיום כתיבת הטקסט אני שולח אותו וממתין לפידבק. אם ללקוח יש שינויים ותיקונים אני מבצע אותם במהירות האפשרית (שני סבבי תיקונים כלולים במחיר, אבל אם אחריהם יש צורך בשיפצור קל נוסף לא אתקטנן על זה). עם אישורו הסופי של הלקוח המשימה נסגרת ונשלח חשבון.

כן. אני משתף פעולה עם מפתחת אתרים מנוסה ומיומנת, המסוגלת לבנות אתר, לעצבו ולייצר עבורו גרפיקה. עם המילים שלי והגרפיקה שלה אנחנו מספקים ללקוח אתר ברמה הגבוהה ביותר מכל הבחינות.

כן, רבות. ההמלצה הברורה מכולן היא לקוחות שעובדים איתי ברצף כבר כמה שנים ומזמינים טקסט אחרי טקסט. בנוסף לכך, יש באתר עמוד המלצות בו תוכלו לראות צילומי מסך של פידבק אותנטי ששלחו לי לקוחות על עבודתי.

שוטף + 30. אני שולח לכל לקוחותיי את החשבון ביום האחרון של החודש, כך שיש להם חודש+יום כדי להעביר את התשלום ישירות לחשבון הבנק שלי. קבלה נשלחת מיד לאחר שאני רואה את העברת התשלום בחשבון.

ככה:

צרו קשר דרך הטופס, במייל assaf@contentov.co.il
או בטלפון 054-4922889 ונתחיל לכתוב.